Solat Pelbagai Arah Kiblat Di Stadium Merdeka #KL112 (Video)

Editor: EDITOR | Diterbitkan pada: 13 January 2013
Kategori: KOLUMNIS | 6 Comments »



Perkara ini (solat berbagai arah kiblat) telah berlaku semasa Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka semalam. Hairan dengan pihak penganjur ini sebab telah berbulan lamanya mengurus perancangan himpunan ini, tetapi bab pengurusan solat pula dilupai oleh mereka.

Apa yang telah berlaku ini jelas menunjukkan bahawa pihak penganjur telah gagal dan cuai untuk menyediakan kemudahan solat yang sempurna. Pelbagai jawapan yang penulis lihat di ruangan facebook akan hal ini, namun perkara ini seharusnya diambil berat kerana tiada alasan untuk solat dengan pelbagai arah kiblat.

Saksikan video ini.

6 thoughts on “Solat Pelbagai Arah Kiblat Di Stadium Merdeka #KL112 (Video)

  1. kah kah kah kah.. kiblat PAS,PKR dan DAP.. sbb tuu ada 3 kiblat.. mengarut betoi… nk kiblatkan solat pun tak boleh bersatu, lagi nk sekolahkan org.. mmg phuii arr puak2 pakatan haram nih.. masing2 bodo mcm beruk..!

    ps: nk tahu kiblat, tgk bayang2 korang tuhh.. boleh laa tahu matahari jatuh belah mana.. yg tuu pon tataw nk pikir?? bodopiang punya islam..!!

  2. aku sedih dengan saudara2 aku yang syok sangat nak berhimpun tu hingga boleh “main ikut suka” bab2 hukum…semoga mereka ganti balik solat zuhur tu

  3. Nak kata bodoh marah…..pasal arah kiblat …jadi isu…..sebab suruh gi ngaji….tak boh…..jahil betul….awak niiiii

  4. bob: komen menyalak…aku suh ganti tu sbb ikut hukum kalau dah tahu salah..kalau tak tahu tak mengapa..apa pulak jahil..atau kau yg tak tahu hukum?pencacai~!!

  5. Pingback: Demobabi KL !! Video Solat Berlainan Kiblat..Jahil Karat !! | MYKMU.NET: DEMI SEBUAH PERJUANGAN

Leave a Reply